Ancheta de participare pentru Etapa 1 (marandiuc radu)
Ideea afacerii
Edit
Conceptul este original prin faptul generarii unui nou produs social, ce inglobeaza in sine mai multi factori de dezvoltare a copiilor si tinerilor. Idea propriu zisa uneste mai multe activitati de educatie, sport, arta, mestesugarit si recreare a tinerii generatii. Afacerea consta in prestarea de servicii pe baza de abonament trimestrial sau anual a unui hab(hala creativa si recreativa), care va pune la dispozitia tinerilor incadrati in virsta 15-30 de ani conditii, echipament si tehnici de valorificare a capacitatilor sale intelectuale in special: 1.In domeniul IT se vor pune la dispozitie calculatoare cu acces la internet si tehnici moderne pentru persoanelele interesate de sfera IT, ca initierea produselor web, crearea situri-lor, programare, design, alte activitati legale pe internet. Crearea pozitiei civice in sfera relatiilor pe internet. Educarea comportamentului adecvat in online, bazat pe normele morale si legea R.Moldova. 2.In sfera artelor se va propune un concept nou de amplificare a aptitudenilor, dupa modelul "fac ce-mi place, la toti le place ce fac" - ce presupune expunerea la critica constructiva a obiectelor confectionate manual, unde tot hab-ul participa la modelarea artistului, fara ca sa-l lipseasca de individualitate. 2. Pentru activitati sportive in hala vor fi o masa-doua de ping-pong, unde copii se vor intrece in abilitatile sale fizice. s.a.m.d.
Produsul / Serviciul
Edit
Abonament anual sau trimestrial pentru prestarea serviciilor de mentoring si folosirea echipamentului pus la dispozitie. Pentru desfasurarea afecerii e nevoie de o incapere mare, mobilier, calculatoare si periferice, marerie prima pentru lucrul manual si plastica, echipament sportiv, editarea brosurilor si pliantelor informationale - ce tine de etapa de implimentare, mai apoi va fi nevoie de cosumabile in forma de hirtie pentru imprimanta, soft licentiat, mingi de ping-pong) si altele. Concurenta nu exista in aceasta sfera. Institutiile de stat, ca scolile de creatie, dar care-s tot cu plata si nu ofera gama de servicii, ce se presupune ca vor fi prestata de Hab. Difuzarea informatiei despre serviciile institutiei va fi propagata prin radioul si ziarele regionale. Abonamentele va fi posibil de comandat si achitat online.
Rezultate financiare
Edit
Indicatorii financiari sunt direct proportionali cu numarul rezidentilor Habu-lui cu actele(abonamentul)in regula. Sa presupunem ca orasul Singerei numara 2000 de copii si tineri cu virstele intre 15-30 de ani, 1/4 din ei cumpara abomamentul pe un an la pretul de 300 de lei 500x300=150 000 Dintre care: areda incaperii 3000 lei/luna= 36 000, acces internet 240l/l= 2 880, lumina 12 000, impozite si plati 40 000. Venit:150 000 Cheltuieli:90 880 Profit:59 120 Marja de eroare la etapa aceasta este de 10-20%
Piaţa
Edit
Informatia despre produs(prestarea serviciilor) va fi difuzata la radiou si in ziare, precum se vor edita pliante informationale ce vor fi propuse in institutiile de acces public. Pretul serviciului va fi fix. Costul lui presupus e egal~cu 1/2 din pret. Consumatorul produsului se regaseste in persoane cu virsta adolescentina si tineri. Amplasarea geografica a prestatorului de servicii va fi fixa - orasul Singerei. Potentialii clienti se afla nemijlocit in oras si in localitatile adiacente, dar sunt posibili si doritori din raion. Piata este stabila, de si nu are mari posibilitati de extindere la moment, insa clientii serviciului nostru au tendinta sa se nasca, alt fel spus - unii cresc si pleaca altii cresc si vin. Factorii ce pot mari amplituda afacerii sunt in sfera sociala si in politicile demografice ale statului.